Zo organiseer jij de perfecte baby shower (met elk budget)!

 

"Elke keer als ik iets moet organiseren heb ik het perfect in mijn hoofd, maar wanneer het erop aankomt heb ik geen idee waar ik moet beginnen!" Aldus vriendinnen om mij heen. Komt dit jou bekend voor?

 

Dan kun je onze tips voor het organiseren van dé ultieme baby shower goed gebruiken! Deze  simpele stappen helpen je om het overzicht te bewaren en je hoofd koel te houden #teamnostress! 

 

Een baby shower organiseren wordt dan niet alleen leuk om te doen, je creëert ook een speciaal moment voor de toekomstige mama en haar baby. Een win-win situatie dus;) 


 Wij hebben speciaal voor jou dé ultieme baby shower checklist ontwikkeld met een gedetailleerd overzicht, handige links en tips & tricks!

Je download het hier  ♥ 


10 tot 9 weken van tevoren

Bespaar jezelf de stress en begin 10 á 9 weken vóór de uitgerekende datum met plannen. Dit lijkt misschien ver van tevoren, maar een goede voorbereiding is het halve werk. Je start met het vaststellen van de datum, het budget, de locatie en natuurlijk de gastenlijst. Heeft de toekomstige mama al een gastenlijst gemaakt? Yay, je hebt zojuist extra tijd bespaard. Als de baby shower een complete verrassing is, zorg dan dat je van tevoren weet wie er bij moeten zijn. 

 

6 weken van tevoren

Je hebt de datum vastgelegd, dus de uitnodigingen kunnen verstuurd worden. En nu iedereen weet wanneer de baby shower gehouden wordt, is het tijd voor één van de allerleukste dingen om te doen (al zeggen wij het zelf): het thema bedenken! Dat betekent shop 'till you drop. Zorg er natuurlijk wel voor dat het thema bij de toekomstige mama past. En dat alles matcht. Besteed je dit liever uit? Wij verzorgen de complete babyshower inclusief decoratie, een versierde sweet table en een exclusieve baby shower taart.

 

Éen maand van tevoren

Het thema is bedacht en alle versiering is gekocht. Door naar de volgende stap: de baby shower taart, cup cakes, cake pops, koekjes etc. bestellen. Uiteraard allemaal in het gekozen thema voor het mooiste effect. Wees overigens niet bang om hulp in te schakelen van anderen. Stel je baby shower squad samen en zet ze aan het werk! Dit is ook het moment om alvast na te denken over baby shower spelletjes en leuke prijzen om te winnen. Wist je dat je bij een complete baby shower een gratis spel krijgt met een prijs voor de winnaar? Helemaal hip en happening: baby shower kaartspellen. Je vindt verschillende uitvoeringen in onze webshop. 

 

Eén week van tevoren

Controleer of alle gasten op de uitnodigingen hebben gereageerd. Ook al heb je positieve reacties ontvangen, het kan geen kwaad om het dubbel te checken. Dit is ook de week waarin je de goodie bags alvast voorbereidt, tassen verzamelt om alle cadeaus in te stoppen en boodschappen te doen. 

 

3 dagen van tevoren

Check, check, dubbel check! Heb je alles in huis, heb je opgeruimd en ben je echt niets vergeten? 

 

1 dag van tevoren

Spannend, morgen is de baby shower! Nog één keer goed opruimen (alles moet schoon!) en de locatie omtoveren tot een baby shower walhalla. Deel de ruimte mooi in, schuif het meubilair aan de kant. Versier de sweet table, verzamel alle spelletjes en geef de goodie bags een mooie plek. Nogmaals: schakel gerust de hulp in van je baby shower squad! Hebben jullie geen tijd? Wij verzorgen een mooi versierde sweet table of versieren de locatie van top tot teen!

 

Op de dag zelf: party & geniet!

Vandaag haal je de taart op en alle andere dingen die je hebt besteld (bijvoorbeeld heliumballonnen, bloemen etc.). Doe dit lekker vroeg, zodat je genoeg tijd hebt om je om te frissen en nog even uit te rusten. Is de baby shower een verrassing? Met deze gouden tip is de toekomstige mama jou voor eeuwig dankbaar: zorg dat ze zich leuk kan aankleden! Het maakt niet uit wat voor smoes je bedenkt om haar op de locatie te krijgen, elke vrouw wil er mooi uitzien op zo'n speciale dag. Vooral als er foto's worden gemaakt! Dus zorg dat ze hier de kans voor krijgt. You're welcome ;)

 

 Heb je een baby shower georganiseerd aan de hand van onze tips en check list? Tag ons op Instagram met @mypartyplanner.nl